עבור לתוכן המרכזי
עבור לתפריט המרכזי
עבור להצהרת נגישות
עבור לדף צור קשר
תפריט לשינויישפות באתר
הגעת לתפריט הראשי, לחיצה על אינטר תעביר אותך אל לתוכן המרכזי
איזור התוכן המרכזי, לחיצה על אינטר תחזיר אותך אל ראש הדף

מיתוסים מעולם התזונה

התוכן המאמר

אין דבר כזה תת תזונה בעודף משקל

לא אחת למרות האכילה המופרזת, אנשים שמנים מצויים בתת תזונה המאופיינת במצב בריאותי לקוי ונגרמת מצריכה תזונתית חסרה או לא מתאימה - תפריט דל בויטמינים ומינרלים, איכות ירודה של צריכת חומרים מזינים או חוסר עיכול מלא של המזון ובעיות ספיגה כתוצאה ממחלות מסוימות.

 

undefined

כדי לרדת במשקל יש לאכול פחות קלוריות

יש להבחין בין קלוריה לקלוריה. מזונות שונים עוברים חילוף חומרים שונה ומשפיעים בצורה אחרת על רעב, הורמונים ובריאות, גם אם ספירתם הקלורית זהה. 

 

 

undefined

מזונות ללא גלוטן בריאים יותר

נכון, אבל רק אם אתם סובלים מצליאק (אחוז אחד מהאוכלוסייה) או סובלים מרגישות לגלוטן. 

 

 

undefined

בשר אדום לא בריא

בשר אדום עשיר בחלבונים, בוויטמינים ובמינרליים. עם זאת, כדי להישאר בריא צריך להפחית את צריכת הבשר האדום לפעם עד פעמיים בשבוע, ולהמעיט ככל הניתן מאכילת בשר מעובד.

 

undefined

ביצים מעלות את רמת הכולסטרול

במשך שנים ביצים נחשבו למאכל לא בריא בגלל הכולסטרול, אבל כעת מומחי תזונה כבר יודעים שלמזון יש השפעה לא רבה בכלל על מאזן הכולסטרול בגוף שלנו, ודווקא שומן רווי הוא זה שמעלה את כמות הכולסטרול בגוף.

 

undefined

רוב האנשים צריכים תוספי תזונה

תזונה נכונה ומאוזנת ביום יום, הכוללת פירות, ירקות, מוצרי חלב, בשר, דגים, ביצים ודגנים אינה מצריכה תוספת של ויטמינים.

 

 

undefined

פעילות גופנית מגבירה תיאבון

פעילות גופנית נמרצת נוטה לדכא את התיאבון ובכך נשמרת רמת צריכת מזון קבועה במקביל להוצאת אנרגיה.

 

undefined

מיצי פירות טבעיים הם דלי קלוריות

בפחית מיץ פרי (330 מ"ל) ללא תוספת סוכר יש 8 כפיות סוכר כמו בכל פחית משקה קל (פחית קולה למשל).

 

undefined
תפריט ניווט צדדי
  • מיתוסים מעולם התזונה