הסדרי תשלום-ביטוחים פרטיים וקופות חולים

ייעוץ רפואי

1. ביטוחים פרטיים

בעלי ביטוח בריאות פרטי (לא קופת חולים) זכאים להחזר על פגישות ייעוץ בהתאם לתנאי הפוליסה שברשותם. יש לברר מראש זכאות להחזר על פי תנאי הפוליסה ואת גובה ההחזר. יש להציג לחברת הביטוח בוסף לקבלה/חשבונית מס מכתב סיכום מהרופא, ולעיתים גם מסמך נוסף החתום על ידי הרופא ונקרא: "טופס להחזר הוצאות" אותו ניתן להוריד בכתובת הבאה.
בנוסף, ייתכן כי בעלי ביטוח פרטי זכאים להשלמת ההחזר על פי תנאי הפוליסה שברשותם.

2. קופות חולים: שימו לב, חוק ההסדרים (יולי 2017), ההחזר לכל רופא כפוף לתנאי הפוליסה בקופת החולים.

לפני הגעתך לפגישה יש לוודא מול הקופה שהרופא אליו אתה מגיע נמצא ברשימת הרופאים בקופה ואכן ניתן לקבל החזר על פגישת הייעוץ.
בנוסף לכך, חשוב לברר מראש את גובה ההחזר היות והוא אינו מלא. אין צורך בהמצאת טופס מראש למרפאה. לאחר הביקור והתשלום במרפאה יש להציג לקופת החולים חשבונית מס/קבלה יחד עם מכתב סיכום מהרופא לצורך קבלת ההחזר.

בדיקות אנדוסקופיות

1. ביטוחים פרטיים

לגסטרומד יש הסכמים עם חברות הביטוח הבאות: הראל, כלל, מגדל, פניקס, מנורה, איילון, דקלה והכשרת היישוב.

בעת קביעת תור לבדיקה אנדוסקופית בררו האם אתם מבוטחים בביטוח בריאות פרטי ומה שם חברת הביטוח והאם הפוליסה שברשותכם הינה פוליסה ניתוחית.

נא לשים לב! רוב הפוליסיות אינן מכסות גילוי מוקדם או היסטוריה משפחתית, יש לברר לפני באם סיבת הבדיקה הכתובה בהפניה מכוסה ע"י הפוליסה הבריאותית.

דוגמאות לסיבות שכיחות עבור הביטוח- ביקורת לאחר כריתת פוליפ, דם סמוי חיובי, דימום רקטלי, אנמיה, כאב בטן, שלשול, עצירות

  • מבוטחים ב- הראל, כלל, פניקס ומנורה:

לפי דרישת חברת הביטוח, על המטופל לדאוג לשלוח למרפאה הפניה לבדיקה מרופא מטפל/ מפנה, כדי שנוכל לפתוח את התביעה עבורכם בפורטל של חברת הביטוח.

*המרפאה אינה מקבלת מידע בנוגע למעמד התביעה, באם תתבקשו להוסיף טפסים או חומר רפואי נוסף לצורך אישור התביעה, תקבלו על כך הודעה ישירות מחברת הביטוח ועל אחריות המטופל להשלים את המידע החסר מול חברת הביטוח לצורך אישור התביעה.

  • מבוטחים בשאר חברות הביטוח:

צוות המרפאה יעביר אליכם טופס הכולל שני חלקים:
חלק א: חלק המבוטח אותו תצטרכו למלא.
חלק ב: חלק הרופא אשר יהיה מלא עם פרטי הרופא, פרטי המרפאה, תאריך הבדיקה, סוג הבדיקה והסיבה הרפואית אשר בגינה יש צורך בביצוע הבדיקה.

את שני חלקי הטופס יש להעביר לחברת הביטוח. חשוב לוודא מול חברת הביטוח כי הטפסים ששלחתם אכן התקבלו.
לאחר קבלת הטפסים חברת הביטוח תודיע אך ורק למטופל באם הבדיקה מאושרת. במידה והבדיקה מאושרת תשלח חברת הביטוח טופס התחייבות לתשלום למרפאת גסטרומד ואל המטופל. יש לוודא עם צוות המרפאה כשבוע לפני הבדיקה שההתחייבות אכן הגיעה.

חשוב לציין כי צוות המרפאה אינו אחראי לטיפול בהתחייבות מול חברות הביטוח השונות. האחריות לקבלת ההתחייבות חלה על המבוטח בלבד.

2. קופות חולים

למרפאת גסטרומד אין הסדר עם קופות חולים ולכן לא ניתן להגיע לבדיקה עם טופס 17. מטופלים אשר משלמים באופן פרטי על הבדיקה יכולים לבדוק לפני ביצועה האם ניתן לקבל החזר עבור בדיקות שמבוצעות באופן פרטי.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​