מרפאה משולבת למחלות דלקת המעי (IBD) ועור

אחוזים גבוהים מהמאובחנים במחלות דלקת המעי (IBD), סובלים מביטוי חיצוני של מחלת מעי דלקתית, בעור. המחקרים מצביעים על שיעורים שבין 22% ל-75% מהמאובחנים בקרוהן, ובין 5% ל- 11% מהמאובחנים בקוליטיס כיבית.

בחלק מהמקרים מקור המעורבות הוא בנדידת תאי דלקת לעור; בחלק אחר של המקרים פתח שנפער בין המעיים לעור; הפרעות ספיגה, הגורמות לחסרים תזונתיים ומחלת עור; תופעות לוואי של הטיפול התרופתי; ועוד.

ספקטרום מחלות העור נע מכיבי דלקת נקודתיים ועד מחלת עור מפושטת. המחלה השכיחה ביותר היא אריתמה (אודם), המופיעה אצל 3% עד 15% מהחולים. גם פסוריאזיס ווהידרדניטיס סופורטיבה הן מחלות שנמצא קשר ביניהן לבין מחלות המעי הדלקתיות, שעשוי להיות מוסבר במנגנון משותף של דלקתיות, שינויים גנטיים ו/או שינויים במיקרוביום.  

המרפאה המשולבת למחלות המעי הדלקתיות ועור, מנוהלת על ידי שני מומחים מובילים בתחומי גסטרואנטרולוגיה ועור, ומשלבת את מגוון הטיפולים, הטכנולוגיות ואמצעי האבחון הדרושים על מנת לתת את המענה הטוב ביותר. פוטנציאל הסיבוכים מכתיב את הצורך בשילוב הכוחות, ומומלץ כי כל מאובחנ.ת במחלת מדי דלקתית, יהיה תחת מעקב הדוק.

תהליך הבירור והאבחון

המפגש הראשוני מתקיים במקביל עם ד"ר אמיר ויצברד וד"ר תומר גולדשמיד, המנהלים את המרפאה ומומחים בתחומם. מטרת המפגש המשותף היא יצירת אבחון משותף והחלטה על המשך טיפול רב תחומי.

מגוון הטיפולים, בעיקר התרופתיים, מאפשר התאמה לכל מטופל באשר למצבו ולרקע הרפואי שהוא מגיע איתו. לכן, שילוב הידע והנסיון הרב תחומי מאפשר התאמה מדויקת יותר ויכולת טיפולית משוכללת.

הטיפול התומך מאפשר לנו להרחיב את הכלים הטיפוליים במתמודדים עם מחלות המעי הדלקתיות והעור, ולתת תמיכה נפשית, תזונתית ואחרת.

צוות המומחים במרפאה משולבת למחלות דלקת המעי (IBD) ועור

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​